Friday, December 17, 2010

http://www.anaktempatan.com/index.php?option=com_content&view=article&id=46&Itemid=27

Anak Tempatan Holding Sdn Bhd is wholly owned by Bumiputera was established in 2001. Our business key is in manufacturing Halal frozen food in big a scale for local entrepenuer and export needs. Our product are variety of curry puff, doughnut, samosa, steam bun, croissant  and Malay traditional cookies. Besides, we are also doing contract manufacturing for local entrepreneurs who want sell frozen curry puff and doughnut with their own brand.

Mission & Vission
The company is establish as government demand to make Malaysia as a international hub for Halal products industry, Our business principe is clearly to introduce Halal and hygiene food instead to assure that our product are in great taste and quality.
Our mission is to expand our business to the global based on our technology, expertise and sincerity.

Capability
As we are commited in big scale manufacturing of Halal frozen food, we had bought High End Production machine from Switzerland and Singapore with a financing from SME Bank worth RM1.12 millions. So far we have secure business deal from other countries such as Indonesia, Philipines, Saudi Arabia and Brunei.

Location
Our factory is located at Nilai 3 Industrial area. With 7200 square feet factory, this strategic location is near by Kuala Lumpur Internatioal Airport (Sepang) and have an easy access to North South Highway through Tol Plaza Bandar Bukit Mahkota and Nilai.


Anak Tempatan Holding Sdn Bhd merupakan syarikat milik penuh Bumiputera yang ditubuhkan pada tahun 2001. Aktiviti perniagaan utama kami adalah pengilangan produk sejuk beku Halal secara besaran untuk keperluan usahawan tempatan dan permintaan eksport. Produk keluaran kami terdiri daripada pelbagai jenis karipap, donat, samosa, pau, croissant dan biskut tradisional Melayu. Di samping itu, kami juga menyediakan khidmat pengilangan kontrak untuk usahawan tempatan yang mahukan produk sejuk beku karipap dan donat yang menggunakan jenama usahawan itu sendiri.

Misi & Visi
Penubuhan syarikat ini adalah sejajar dengan seruan kerajaan untuk mewujudkan Malaysia sebagai hub kepada industri produk Halal untuk peringkat antarabangsa. Prinsip perniagaan kami amatlah jelas dalam memperkenalkan pemakanan Halal lagi bersih di samping menjaga kualiti dari segi rasa dan keenakan produk.
Misi syarikat ini adalah mengembangkan perniagaan hingga ke peringkat global berteraskan tekonologi, kepakaran dan keikhlasan.

Keupayaan
Kami sangat komited dengan pengeluaran berskala besar untuk produk sejuk beku Halal dan kami telah membeli mesin berspesifikasi tinggi dari Swirtzerland dan Singapore dengan pembiayaan dari SME Bank yang bernilai RM1.12 juta. Sehingga kini, kami telah berurusniaga dengan pelbagai negara termasuk Indonesia, Filipina, Arab Saudi, Pakistan dan Brunei.

Lokasi
Kilang kami terletak di Taman Penindustrian Nilai 3. Dengan keluasan kawasan kilang sebesar 7200 kaki persegi, kawasan adalah startegik dan berhampiran dengan Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur di Sepang. Ia juga mudah di akses menggunakan Lebuharaya Utara Selatan melalui Plaza Tol Bandar Bukit Mahkhota  dan Nilai.


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...